RACÓ DE CAN COSTA, pas des; (Valldemossa)

Descripció: Moderat. És un terreny molt pendent i llenegadís, sobretot l'aproximació. S'ha de superar un marge bastant desfet.
Racó/Can Costa: "Lloc apartat, ocult, allunyat i que presenta, especialment, un cert tancament orogràfic al peu d'un relleu prominent". (GTIB). / "Propietat rústica del terme de Valldemossa, avui restaurant, situada entre Son Mas del Pla del Rei i ca ses Ànimes. El 5 de gener dl 1649 hi nasqué sor Anna Maria del Santíssim Sagrament". (GEM/M). A la GEM apareix com a Son Costa. 

Addenda: "[...] los acantilados del Racó de Can Costa. El senderillo se difumina, pero hemos de continuar en la misma dirección, hasta dichos acantilados. A los pies de los mismos, hemos de descender un poco por una rosseguera de piedras color anaranjado, y luego subir a un espolón o nueva cornisa que vemos enfrente, señalada por un hito. Al llegar a él (13’) ya estamos en el Pas des Racó de Can Costa. Dicho Paso, no es técnicamente un “paso”, sino sólo un rincón con un marge, al otro lado del espolón, por el que se puede “pasar”. Desgrimpamos por tanto el marge, y bajamos Oeste. Noroeste. Hay algunas fites un poco más abajo a la izquierda, que faldean a la derecha y se pierden. En cualquier caso hay que descender al fondo de la vaguada, por un terreno bastante invadido de vegetación y algo pendiente". (E. Alonso, 2009). 

Localització: Al terme de Valldemossa, situat entre el Pas de ses Maromes o des Vergera🔗, el mirador de can Costa i can Costa.

Coordenades: No tenim les dades.

Enllaç: Mis días de montaña🔗
Foto: Emilio Alonso

Foto: Antoni Sureda Socay

Sector del mapa Alpina on apareix situat el pas aproximadament

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada