PORC, pas del / NA MARIOTA, canal de na; (puig Gros de Ternelles, Pollença)

Descripció: Difícil. És la capçalera de la canal de na Mariota o torrent Fondo. És una canal molt inclinada, amb un terreny de mala petja, de rossegueres i grans roques on haurem de posar les mans, també hi ha alguns trams de càrritx. Assoleix un desnivell important, de més de tres-cents metres.
Porc: Mamífer ungulat domèstic, del gènere Sus, que té el cos gros, la pell dura, de color blanc o negrós, coberta de cerres, el morro llarg i mòbil, les orelles grans i tombades, les potes de davant molt curtes, i la coa curta i prima; es considera derivat de l'espècie Sus scrofa o senglar, i es cria per a l'aprofitament de la seva carn, que és molt saborosa; cast. cerdo, puerco". (DCVB).

Mariota: Segons Joan M. Torres Velasco, na Mariota "fa referència a la gran roca vertical situada davall el Puig Gros, a l'endret del Coll de Pollença". (Punt Informatiu, 19-03-2023). 

Addenda: La descripció de Santi3: "[...] pasamos por el paraguas y por la fuente de la Creu, poco después nos desviamos hacia la cima, luego bajamos un poco hasta coger el pas du Porc ó canal de na Mariota, se hace un poco más largo de lo previsto, hacía muchos años desde la última vez, iniciamos la canal que es lo más complicado del día, no hay hitos ni sendero, pero se ve por donde ir, normalmente por la rosaguera, en algún tramo se puede cambiar por carricheras, lo que uno prefiera, es difícil para gente que no esté en forma, no hay ningún paso complicado, si que hay un par de ellos los que hay que agarrarse bien, pero no se puede decir que tengan gran complicación, y así poco a poco se termina y llegamos a la pista".

Localització: 691 m a dalt. Al terme de Pollença, al puig Gros de Ternelles (838 m), situat entre el cim del puig, el pla de les Mates Velles i la font del Solleric.

Coordenades: N39 54.090 E2 58.211 a dalt.

Enllaç: Wikiloc🔗



Fotos: Txema Aparicio

Sector del mapa Alpina on apareix situat el pas

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada