GARBALLONS, pas des; (Andratx)

Descripció: Moderat. Es tracta d'un coster molt inclinat amb el terreny molt descompost. A mitjan pujada trobam restes d'un camí o marge.
Garballó: Pren el nom de les plantes (bargalló, margalló o garballó) que hi ha per allà en abundància. "Planta palmàcia: Chamaerops humilis L. Es una palmera que es pot fer d'un a dos metres d'altària, però sol tenir el tronc davall terra; té el tronc revestit de protuberàncies triangulars; les fulles (palmes) en forma de ventall, amb pecíols agullonats; les flors grogues, en panolla ramosa; el fruit és verd-vermellós". (DCVB).

Addenda: La descripció del grup Doblevuit: "El descens ho feim direcció N seguint la carena fins a arribar a un gran pi, des d’on continuem fins a un segon pi, per a després en tendència cap a l’esquerra anirem a cercar en descens per la dreta del pas dels Garballons que ens situarà a l’esquerra en un monticle coronat per una pedra de color blanc, des d’aquí iniciem un curt descens fins el coll de ses Fel.les, a la coma d’en Jaume Benet".

Localització: 377 m. Al terme d'Andratx, situat al puig de ses Fel·les, entre el coll de ses Fites (334 m) i el cim del puig de ses Fel·les (411 m).
Coordenades: N39 35.840 E2 22.253
Enllaç: A l'ombra del voltor🔗
Foto: Dolors Domínguez

Foto: Arnau Bisquerra

Sector del mapa Alpina on apareix situat el pas